Siirry sisältöön

Menetelmä

Värilappupalaute

Testaus

Tarvikkeet:
Värillisiä tarroja
Liimalappuja

Palvelun testauksessa voidaan kerätä palautetta myös värikkäiden tarrojen tai liimalappujen avulla. Uutta palvelua testaaville oppilaille ja henkilökunnalle annetaan värillisiä tarroja/liimalappuja, joita he voivat liimata prototyyppiin kokeillessaan uutta palvelua, ja kertoa niiden avulla omasta kokemuksestaan. Tarrat värikoodataan esimerkiksi seuraavasti:

  • Vihreä – ilahduin
  • Punainen – tässä kohtaa on vielä kehitettävää
  • Keltainen – en ymmärtänyt tätä kohtaa

Tarrojen avulla ei saada yhtä tarkkaa palautetta kuin vaikkapa haastattelulla, mutta se on kevyt ja helppo tapa ”mitata palvelun lämpötilaa” eli löytää keskeisimpiä kehityskohteita ja onnistumisia.